Τέχνες
Οικονομία
Τεχνολογία
Εκπαίδευση
Διασκέδαση
Πολιτική
Υγεία
Γεγονότα
Ανάπτυξη
Κοινωνία
Ταξίδια
Οικολογία
Ιστορία
Μόδα
Εκτύπωση

Λασποσπιτοσελίδα Πολιτκή

ΣΕΙΣΜΟΣ

Το κίνημα του Σεισμού εμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Αφορμή για την ίδρυσή του δόθηκε από τις συσκέψεις εμπειρογνωμόνων για την αποτίμηση των ζημιών από τους σεισμούς του 1981 (Αλκυονίδες). Στο περιθώριο των συσκέψεων αυτών έγιναν οι αρχικές επαφές μεταξύ των μετέπειτα ηγετικών φυσιογνωμιών του κινήματος. Το όνομα του κινήματος αντανακλά όχι μόνο την χρονική συγκυρία της γένεσής του αλλά και την επιθυμία των ιδρυτών του για δυναμική - σαρωτική - παρουσία στην ελληνική κοινωνία.

Οι πρώτοι Σειστές - εμπνευστές του νέου αυτού ιδεολογικού και πολιτικού ρεύματος - ήταν μια ομάδα προοδευτικών μηχανικών, με κύριο εκφραστή τον δομοστατικό Τονίνιο Τρέζζο. Βασικό θέμα των αρχικών συζητήσεων - και κεντρικός άξονας της μετέπειτα πολιτικής - ήταν η ανάγκη να ανακοπεί η εξάπλωση του Τεκτονισμού (μασονίας). Στους Τέκτονες αποδόθηκε η προσπάθεια άλωσης της κοινωνίας μέσω της αλληλοϋποστήριξης και της αναρρίχησης σε θέσεις-κλειδιά. Οι Σειστές, από τα πρώτα τους κιόλας βήματα, στιγμάτισαν την μυστικοπάθεια και την συνωμοτικότητα της μασονίας, και επιχείρησαν να παρουσιάσουν ένα πιο προσιτό, ανοικτό και λαϊκό πρόσωπο.

Ένα από τα δημοφιλέστερα μέλη του Σειστικού Κινήματος Ελλάδας (ΣειΚΕ), ο Μπάμπης Βωβός, έχτισε το 13ώροφο κτίριο με το όνομα Εξώστης, στο οποίο στεγάζεται η οργάνωση. Ο Εξώστης είναι πλήρως διαφανής, κατασκευασμένος από γυαλί και ειδικού τύπου πολυμερή υλικά, και σ'αυτόν συνεδριάζει δημόσια την 13η ημέρα κάθε δεύτερου (μονού) μήνα η Κεντρική Επιτροπή του κινήματος. Η συμμετοχή στο ΣειΚΕ είναι ανοιχτή σε εκπροσώπους όλων των επαγγελμάτων και εισοδηματικών τάξεων.

Οι Τέκτονες ήταν και παραμένουν ο βασικός αντίπαλος των Σειστών. Στην προσπάθειά τους να τονίσουν με τον εντονότερο δυνατό τρόπο την αντίθεσή τους με τους μασόνους, οι Σειστές υιοθέτησαν ακραίες, ισοπεδωτικές αντιλήψεις για την κοινωνία, και επέτρεψαν να ενταχθούν στους κόλπους τους μέλη τα οποία χαρακτηρίσθηκαν από ορισμένους παλαιότερους ως "η σάρα και η μάρα". Στο 3ο Συνέδριο του κινήματος, το φθινόπωρο του 1990 στις Αλκυονίδες Νήσους, η ιδεολογική διακήρυξη έκανε αναφορά στην ανάγκη απελευθέρωσης της κοινωνίας "από τη φθορά του συνεχούς αγώνα για ανάπτυξη, πρόοδο και συναγωνισμό".

Καθοριστικό γεγονός για την αξιοπιστία του Σειστικού Κινήματος ήταν η σύλληψη νεαρού πλην δραστήριου μέλους του στα γεγονότα του Πολυτεχνείου το 1991. Λίγο καιρό αργότερα, η ανανεωτική πτέρυγα του κινήματος - γνωστή και ως Ομάδα ΒΑΝ, από τα αρχικά των επωνύμων των ηγετών της - απεχώρησε, ιδρύοντας το νέο κόμμα ΡεΒΑΝΣεισμός. Το όνομα του κόμματος (στον σχετικό διαγωνισμό μειοψήφησε η πρόταση ΣειΚΕ Εσωτερικού) είναι σύνθεση των λέξεων: Ρεβιζιονισμός - ΒΑΝ - Σεισμός, με σαφή αναφορά στην επιθυμία εκδίκησης - ρεβάνς (προφανώς απέναντι σε όσους "πήραν στο λαιμό τους" το Σειστικό κίνημα).

Όμως, ο μεγαλύτερος κίνδυνος των Σειστών αποδείχθηκε ότι δεν ήταν οι Τέκτονες, οι οποίοι συνεχίζουν ουσιαστικά ανεπηρέαστοι την δράση τους, αλλά ένα κίνημα εξίσου δυναμικό με τον Σεισμό, με παρόμοια - σαρωτική - προσέγγιση αλλά με διαφορετική αφετηρία και τους δικούς του στόχους: ο Εθνικοσεισμός. Οι Εθνικοσειστές είναι το ίδιο εχθρικοί προς τους μασόνους όπως και οι Σειστές, αλλά αποβλέπουν στην επικράτηση του πατριωτισμού και των παραδοσιακών αξιών, που "ενώνουν όλους τους πραγματικούς πατριώτες, ανεξάρτητα από κοινωνική τάξη, μόρφωση ή πλούτο". Όπως ήταν φυσικό, στην εποχή των κριτηρίων του Μάαστριχτ, της "διεθνοποίησης" και της μαζικής λαθρομετανάστευσης, ο Εθνικοσεισμός (με έμβλημα τον Εγκέλαδο) απέκτησε πλούσια ερείσματα σε λαϊκά (λούμπεν) στρώματα.

Με την πάροδο του χρόνου, κάποιοι ρεαλιστές Σειστές ανακάλυψαν ότι ο Εθνικοσεισμός (ή, όπως απαξιωτικά τον αποκάλεσαν, ο "Εθνικοφασεισμός") μπορεί να αναχαιτισθεί μόνο με συνασπισμό των "φωτισμένων" δυνάμεων της κοινωνίας. Δημιουργήθηκε έτσι ένα μετριοπαθές ρεύμα συγκερασμού των απόψεων των Σειστών και των Τεκτόνων, γνωστό και ως Τεκτονικός Σεισμός, με διακηρυγμένη επιδίωξη την πρόοδο - και με έμφαση στον συνολικό (καθολικό), και όχι επιλεκτικό, χαρακτήρα που αυτή πρέπει να έχει.

ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ

Ο Σεισμός δεν είναι κόμμα - είναι ΚΙΝΗΜΑ (movement)

Όταν έρθει ο Σεισμός - θα γίνει ο χαμός!

Έρχεται ο Σεισμός - Θα το διακινδυνεύσουμε; (κινδυνολογικό σύνθημα των Εθνικοσειστών)


CreditsAdvertising - Λασποφιλία - Γράμματα Αναγνωστών

Copyright ©Λάσπη(η) 1995-2002 Laspi(h) - All rights reserved.