Λασποσπιτοσελίδα
Κοινωνία
Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ
(τω οδηγώ, τον οδηγόν, ώ οδηγέ)
Η οδήγηση στους ελληνικούς δρόμους μοιάζει με πρωινό περίπατο
στους δρόμους του προσφάτου Σεράγιεβο.
Με ηλιοθεραπεία στην ουδέτερη ζώνη μπρος απ'την κατεχόμενη Κύπρο.
Με κουρδική πορεία διαμαρτυρίας στην κεντρικότερη πλατεία της
Άγκυρας... Όπως και να την δει κανείς, είναι μια ξεχωριστή εμπειρία.
Ένα άνοιγμα σ'έναν άλλο κόσμο, καμμιά φορά και στον άλλο (κόσμο).
Δεν έχει σημασία. Τούτο που μετράει είναι να βιώσεις αυτήν την
περιπέτεια και αν μείνεις αλώβητος, να αναφωνήσεις εύχαρις:
ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ!
Συνήθως λένε ότι οι Έλληνες είναι οι χειρότεροι οδηγοί, επειδή
στη χώρα τους γινονται τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα. Εμείς
εδώ στη Λάσπη, πιστεύουμε τ'αντίθετο: Ότι δηλαδή οι Έλληνες
είναι οι καλύτεροι επειδή κάθε σαββατοκύριακο συμβαίνουν τόσο
λίγα τροχαία, αναφορικά με το πώς αυτοί οδηγούν. Κι αν κάποιος
απ'τους επηρμένους αλλοδαπούς διαφωνήσει ή μειδιάσει, ας κάνει
μια βόλτα μ'αυτοκίνητο γύρω απ'το κέντρο της Αθήνας ή ένα ταξιδάκι
σε κάποια εθνική οδό και τα λέμε! Είναι ωστόσο οι καλύτεροι
οδηγοί και για έναν σπουδαιότερο λόγο: γιατί πρέπει εκτός από
τις απαραίτητες γνώσεις περί της οδήγησης, ταυτοχρόνως να διαθέτουν
και σωρεία άλλων προσόντων. Όπως:
α. Γιγαντιαία υπομονή (για να είναι σε θέση να αποφύγουν την
σχιζοφρένεια ή την μετάλλαξη)
β. Μαντική ικανότητα (για να μπορούν να προβλέπουν τις κινήσεις
των... αντιπάλων)
γ. Γνώση πολεμικών τεχνών (για τις δύσκολες περιστάσεις)
δ. Διορατικότητα σε συνδυασμό με διαίσθηση (για να βρίσκουν
πάντοτε τον προορισμό τους)
ε. Ετοιμότητα (για την αντιμετώπιση εκτάκτων συμβάντων, όπως
οι βροχούλες, τα ετσιθελίστικα κλεισίματα στενών και τα απρογραμμάτιστα
έργα των δρόμων)
στ. Εφευρετικότητα (για να βρίσκουν απίθανους τρόπους και χώρους
σταθμεύσεως)
Είναι φυσικά αυτονόητο πως δύσκολα κανείς μπορεί να συγκεντρώσει
όλ'αυτά τα χαρίσματα.
Γι αυτό κι εμείς εδώ στη "Λάσπη" σας δίνουμε κάποιες συμβουλές,
βγαλμένες από την πείρα, ώστε χρησιμεύοντας ως τυφλοσούρτης,
να σας βοηθήσουν να αποφύγετε πιθανά τρακαρίσματα ή τραυματισμούς
ή κι ακόμη την μονόδρομη πορεία προς το επέκεινα.
Οι παρακάτω πίνακες περιέχουν συγκεντρωτικά κάποιες παρατηρήσεις
αναφορικά με τις κύριες κατηγορίες οδηγών των Ελληνικών δρόμων.
Φυσικά, πολλά απ' τα χαρακτηριστικά αυτά είναι δυνατόν να αφορούν
και άλλες κατηγορίες. Επίσης, ξεχωριστά στοιχεία θα μπορούσαν
να περιληφθούν για άλλες περιπτώσεις όπως: γυναίκες οδηγοί,
μεθυσμένοι, πιτσιρικάδες με καλά αυτοκίνητα, γιάπηδες με κινητά,
παλιατζήδες με τρίκυκλα κλπ, αλλά δυστυχώς θα απαιτείτο πολύ
περισσότερος χώρος. Ίσως επανέλθουμε σε κάποιο άλλο τεύχος.
ΤΑΞΙ
ΠΑΠΠΟΥΣ- ΓΙΑΓΙΑ
ΦΟΡΤΗΓΟ-ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ-ΤΡΟΛΛΕΥ
ΝΕΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
ΠΑΠΑΚΙ
ΠΕΖΟΙ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ |
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ |
Οι οδηγοί ποτέ δεν ανάβουν φλας |
Οι βιομηχανίες να πάψουν να
βάζουν φλας στα αμάξια αφού αυτά έτσι κι αλλιώς, νομοτελειακά,
θα εξαφανιστούν εκφυλιζόμενα απ'την αχρηστεία. Αντ'αυτών
μπορούν να τοποθετηθούν σημαιάκια, μαξιλαράκια, κάτοπτρα,
κλπ |
Τα φανάρια με το που ανάβουν
τον Γρηγόρη, ενεργοποιούν τις κόρνες των αυτοκινήτων |
Να αλλάξει συχνότητα εκπομπής
ο Γρηγόρης |
Δεν είναι τα φανάρια που μόλις
ανάβουν, ενεργοποιούν την κόρνα των αυτοκινήτων, αλλά οι
ίδιοι οι οδηγοί των ακολουθούντων αυτοκινήτων |
Να τοποθετηθούν τα φανάρια γύρω
στα 50-100 μέτρα (ανάλογα) πίσω απ' τις διασταυρώσεις ώστε
αυτοί που κορνάρουν να είναι και οι μόνοι που θα βλέπουν
πότε άναψε πράσινο και έτσι να ειδοποιούν τους προπορευομένους
και συνεπώς το κορνάρισμα να αποκτήσει κάποιο νόημα |
|